Just a THANK YOU!/update/other words

Here – catch:  a heart-felt (and probably painfully loud so you might wanna step back a bit…a little more…a little…ok, that should be about right) THANK YOU!!! to everyone who has donated to the GoFundMe!!!!

You are the very BEST readers and I absolutely appreciate every single one of you anyway, but your response to the GFM has truly blown me away.  Your support really does mean the world to me.

(I didn’t set the account up so I don’t know how GFM works so I don’t know how to individually thank the fantastic people who donated but I did want to thank you guys somehow!)

A better THANK YOU!!??

Eeeennyway…

The campaign has not ended.  I still have to go for daily super-strong antibiotic IVs (“infusions” or if you wanna be all medical, “infusion therapy”), bi- and sometimes tri-weekly doctor (usually nurse) appointments, and I have at least one (probably two but I’m hoping the dr forgets) more surgeries in my future.  (Oh, the joy.)  Bluntly, I’m doing a LOT better health-wise but I ain’t out of the woods yet – it was just *that* bad, previously. 

Here’s the handy-dandy link in case someone’s won the lottery:

https://www.gofundme.com/paying-it-forwardhelping-karen

Fic-wise, I *have* been thinking about my stories, especially The Moon and One Night.  Thinking…but not writing yet.   You’d think having to remain off my foot (and in/on bed/chair/wheelchair as I’m STILL not allowed to put ANY pressure on my foot AT ALL) for 23.5 hours a fucking day would be conducive to writing, however…it is not.  I’m still too damn frustrated over all this mess *to* concentrate effectively on all the ins and outs of my fics. 

(Why did I have to go and make them so dang complicated?  Granted they’re not nearly as complex as many of our other writers’ plots are, but still…*grumph*)

I did want you to know that I have not forgotten my fics, and I haven’t forgotten you guys, either.  This health mess is just taking for-freakin’-ever to resolve.  But it’s getting there.

Eventually.

Thank you again, and I really appreciate your patience, your kind support, and of course if, your hard-earned cash.   (You knew I was blunt, right?  I mean, rly, you knew this already, right? *innocent face*)

*snicker*

~Mer

Advertisements

ON – 4th Night – Pt 2 is up!

First, thank you very much for all your kind words and concern.  You guys are the best readers any fanfic writer could ever ask for and you’re mine-all mine-all mine!!  Ok, and other writers’, too…but that’s not the point… 

Srsly, thank you – I really do appreciate you.

Continue reading

One Night, Part Whatever, is up + OMGODRIC, YOU GUYS – THANK YOU!!!!!

Keep in mind that you guys are not allowed to yell at me because I’ll cry and get all red-eyed and snotty (srsly, I have a terrible cry-face), ok?  (ThisparticularNightwillhaveaPart5.)
(IfItellyoulikethisitsoftenstheblow,right?)

Pack a lunch.  And dinner.  And some snacks.  Oh, and you guys may wanna take notes as you go – this bad boy is…you guessed it…hella long.  You’ll see why I stopped it when I did.  It’s also why it took for fucking ever to get it out to you, too. (FLM told me to say that.)

So…you lovely readers who like long reads will be in Heaven.  You lovely readers who don’t…can take several breaks – just remember where you left off…  This Part happens within a relatively short time and contains funny-ha has, seriousness, a gasp or two, mountains, correct pronunciations, a Pam, a cat, a ‘vette, and maybe a couple of cherries (Eric refused to verify).  Proceed with vigor!  😉

One Night

Now:

gold heart THANK YOU Godric and Eric thank you2 Thank you2

OMGODRIC, YOU GUYS – THANK YOU SO MUCH!!!!!

When the fantastic Missingjasamalways commented to tell me to check out the YWB winners…I did…AND THEN I SCARED MY DOG SQUEEEING!  (Yes, “squeeeing” is too a word.)

Thanks to you fanfuckingtastic readers AND VOTERS!!!, I won 8 Awards!

That’s eight.  E.I.G.H.T.  7 + 1.  ***—>  8  <—***  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

That is 8 (EIGHT!!!) more than I’d had a hope to win, y’all, and it’s all because of YOU.  Did you see how fierce the ‘competition’ was?  (And by “competition” I mean that we’re not actually competing against each other – we may not all be best buddies but we’re hella more likely to support each other than not because there’s no NEED for any competitive feelings in our luscious fandom.)  There were so many amazing writers and amazing stories and you guys voted for me!
THANK YOU!!!

Can I brag now??  *pfft*  Given ALL the AMAZING talent represented in these awards, hell yeah Imma brag:

First and foremost considering the new Part linked above, here is the one for One Night:  PINS AND NEEDLES, Y’ALL – PINS! AND! NEEDLES!!!  THANK YOU SO MUCH!!!!!

Hit Me With Your Best Shot Award – Best One Shot

The Hybrid Award – Best Crossover

Rollercoaster Award – Best Angst / Drama / Cliffhangers

The Saucy Award – Best Sookie  (Woot!!  Go Sookie!!  Yeah, I’m totally seal-clapping here…oops, sorry for any flashbacks…)

The Flying Monkey Award – Best Villain  (*mwahahaha*)

Who the Hell Are You Award – Best Original Award  (Yay for Sevrin!!!!  He totally just grunted a thank you…FLM will verify!)

And last but hella-certainly not least:

EricIzMine Award – Favorite Author  (Ok, this one made me tear up a little/lot – you have no idea how very much I appreciate this.)

Really, thank you so very much for all the love.  It means the world to me that you find time in your day to read my words and let me know what you think, but that you even take the time to cast your votes for me blows my socks off.   (You did know I’m naked under my socks, right?  NO BLUSHING…!) Now go read and enjoy, and know you’ve made me very happy!

~Mer

 

YUP, THAT, & a short TEASER

It’s been bizzy over here in Meridian-ville, which among other things is also good for those of you who enjoy my scribblings.  So…in this ‘issue’ we not only have the YUP and the “don’t forget THAT I posted these things that WP may not have informed you of” bit, but…there’s also a TEASER for the next Part of One Night.  And I am totally evil-grinning over here, too, cause I know what happens in this chock-full Part…

Continue reading

A WHERE-I-AM PLUS A SEISMIC THANK YOU

(I started to type this in all-caps so it would appear that I have more energy than I actually do but the constant need to correctly capitalize sentence starts and proper pronouns just made it look stupid so fuck that.  I’m tired.  There.  I mumbled it sorta out loud.)

First of all I want to thank my FANTASTIC, BRILLIANT, WONDERFUL, AMAZING, AND DID I MENTION FANTASTIC? readers for all your VERY much appreciated love and support of the new story!  Y’all have absolutely blown my (invisible, because it’s hot here) socks off with your comments and likes!  As you know I love replying to comments – it gives “us”, the reader and the writer, a great way to touch base with each other, plus you (the collective ‘you’) are such great fun to just chat with, too.  I love being able to do that.  Sadly, between lack of time and feeling like a bulldozed watermelon, replies to this last chapter of ON will have to wait.  Hence, this broad “thank you”.

Godric and Eric thank you2

Now, the five current WIPs all have bits and pieces in the process of being thrown together, and the epilogue/potential (PO-TENT-TSHEL) “future nights” for the (Awww, man, if I go with more nights I’ll have to change the name won’t I?  I dunno…not if I just do the odd night – the odd “one night”- here and there?  Fuck it, I’ll pull a Sookie and deal with it later) now-complete-but-maybe-not story is shimmering around in my oddly-vast brainbox.  

Now for the “but”…cause there’s always an ass involved…

Thing is, I’m one of those people who are sometimes very negatively impacted by the inflammatory response caused by sugar.  Yup – plain ol’ sugar – brown, white, turbinado, cane, beet…you know:  sugar.  As I’m T2 diabetic I usually don’t eat very much of it at a time anyway, so my tolerance to it nosedives.  Then if I, say, give in to the ‘need’ to bake a, say, peach cobbler with, say, too much brown sugar (hey, it’s cool when it caramelizes on the top!) then, say, eat too damn much of the damn thing, I pay like fuck for it for the next couple days. 

As you MIGHT can tell, it, shall we say, “negatively affects” my mood (any laughs that escape my cobbler-hole sound like a death warning), and Advil can only do so much to help negate the aches and pain response.

Dread may have a little bit to do with my desire to remain under my bed, too – my birthday is May 5 and GUESS WHAT:  I get to have a motherfucking ROOT CANAL on that day.  So yeah, the me of me is not a happy fucking camper.

Yay – the tooth will in theory stop fucking hurting.
Boo – it will involve a root canal. ..on my damn birthday.

Oh, and before anyone suggests that I ask the dentist for pain relievers to last from now till then, let me remind you that I live in the “”glorious”” Bible-Belt south where all medical personnel are far more afraid of “”enabling drug addicts”” than they give a damn about those of us in actual pain. Yhep, drug addicts are far more important than pain-ridden patients and doctors, dentists, and whoever the fuck else fearfully and with collapsed balls worship their beloved restrictions to an insane degree.  I vote we direct every ache and pain to those assbastards who would rather regulate against people in pain because they prefer to worship/”protect” damn drug addicts.  I have nothing either for or against drug addicts but damn, don’t make ME suffer because of their shit.

(I may be somewhat biased based on the amount of Advil I’m shoving down said cobbler-hole but GAWD FORBID doctors/dentists around here miss an opportunity to let someone hurt…)

Tolja I was in a shitty mood.  Hopefully after this next week is over I’ll feel more human/humane…nah, I’ll still be in a shitty mood…just might be able to better front it.  At least I never claimed to be all nicey-nice, though, right?

So, yeah, that’s where I currently am.  Have a better day. 

NOTICE AND *EXCERPT* OF UPCOMING STORY

Ok, so a while back I thought about posting a “thank you” story when the 500th person followed my blog (great choice, yo!).  Now, WP divides follow count into two sections:  blog and email, but for the purpose of this nefarious scheme of mine I’m counting actual blog follows since the total follower count would have risen far too quickly for me to have coughed up a decent story (it was well into the 600s total when this notion struck).

To that end, I’m currently 11,855 words into what will be a single-post long one-shot.  (Yes, there will be intermissions.)  This monster, The Night Eric Northman’s Life Changed Forever, begins just after Eric arrives home from Fangtasia the night he first sees Sookie and will encompass only that night (it’s a busy night).  As with anything I write, it goes AU at the speed of fangs snicking down and may include wee tiny tidbits from SVM.  This is written entirely in Eric’s POV with lots of thoughts and some snark.  Hey, it’s Eric, ya know?

Yes, there’s even a cat.

A little while ago my 501st follow just signed on board the WP express, so here’s a nice excerpt.  I won’t be posting the entire work until it’s completed but I expect it to be finished soon.

Without further ado, and to thank all my delicious followers (WP and email alike – y’all all smell fantastic, btw), here’s a little teaser that will MOST likely remain unchanged when the story is actually posted, but no promises:

•~•0•~•

Once home from the bar, Eric Northman automatically headed straight to his shower. As financially pleasing as Fangtasia was, its accumulated stench was an entirely different story. Even when his “glaring from the throne” time was cut short, the reek of desperation mixed with too many chemicals still clung. Mechanically proceeding to soap up, scrub down, and rinse off, he let his thoughts wander through the night’s unusual events.

For the first time in…he couldn’t remember how long, the evening’s burdensome load of deadly, generic boredom had been shot all to hell.

Thank. Fuck. Even if it had included yet another raid for the crime of being vampire…

By this point he knew he would normally be fuming over the way money kept magically disappearing – for two cents he would suspect his accountant but the human had been glamoured to within an inch of his sanity so he highly doubted the man was capable of even stealing a pencil by now. That only left a scant handful of potential suspects and…his mental rant was interrupted by the memory of eyes that dared to directly meet and hold his own.

That was unusual in and of itself – that he thought of something different and that some young chit of a girl had dared to meet his gaze without flinching or fawning.

Vampires either feared him or were drawn to him, but either way they were innately wary of both his age and the power he naturally exuded. Same thing happened with Weres but with far less “lure” and far more “fear”, thanks be.

Humans were strange creatures. Most didn’t perhaps understand why they were both scared of and drawn to him, but they were and to an annoying degree.

Regardless, few dared to meet his gaze and actively hold it.

The girl didn’t seem to know much about vampires, though, which honestly should have made her even less likely to meet ones’ eyes since far too many of them knew about vampire glamour.

Damn publicity.

Among other things the way she’d held out her hand to Pam had proven a lack of intimate familiarity with his kind, but despite her nervous chatter she did seem to have a backbone when it came to those pictures.

Why was she going round shoving pictures of ugly women at vampires?   And why hadn’t fucking Compton filled her in on vampire etiquette, anyway? If she was supposedly “his” then that’s his fucking job. If you take on a human, you take on the job of educating them, damn it!

The fact she was on Compton’s arm said she was either stupid or naive, and Eric was pulling for the latter. Naive…he could work with naive.

As he toweled off, he caught himself almost grinning.

Compton actually thought he could keep such a tasty little drop of sunshine that intriguing all to himself? Moron must be more mentally decomposed than I’d originally thought.

What his disease of a Maker saw in him was the question of the ages.

But…what’s he doing in my territory anyway? Isn’t he supposed to be kissing someone’s ass in the darling queen’s court these nights? Something must be going on…he was trying too hard to be sly tonight…

For some reason that he didn’t bother searching for, he suddenly decided to shave off the scruffy beard he’d been sporting for a while. He glared at his hair as it fell into his eyes over and over again, but there wasn’t much he could do about it just then.

After donning his tracksuit bottoms and his silk robe, he padded into his office, grabbed one of his burner phones, and sent a text to his most dependable ear at the brat-queen’s court. If anyone could find out what was going on, it’d be Rasul.

He noticed a waiting text from Pam and checked it as he wandered into the den, then settled before his unlit fireplace. The option of having a warm flickering fire when he wanted it was nice but it wasn’t cool enough yet to warrant one – one of the many benefits of Shreveport, Louisiana.

***Bribed the bribeables and glam’d the humans, closed bar. Small fine, 2-night closure, blah blah blah. Taryn and her dinner weren’t caught but that bitch is going in a cage when I catch her. WTF was Blondie? Are there more where she came from? How did she know about the cops? I’m thirsty and I have her address – wanna split dinner?***

Eric felt something in his chest tighten at the thought of Pam biting the Stackhouse girl…

•~•0•~•

So…what’d you think:  Want more?   You know the drill – let me know what you think in the comments.  Have a great evening/night/morning, etc.!

~Mer

 

A NOTE TO YOU

So imagine my surprise when the winners of the FANATIC FANFICS MULTIFANDOM AWARDS were posted yesterday and I discovered that I’d won not just one, not just two, not even three, but FOUR awards???!!!???

(Yeah, my poor li’l doggie still hasn’t recovered from all that noise!  She’ll be fine…it’s surprising how soothing a little bit of bacon can be…don’t worry, it’s lower-sodium, just don’t tell her that.)

Truly, thank you all SO MUCH for not just all your votes, but for your kind reviews, for your “likes”, for your patience between updates, and most of all, for being…you. 

Cause you rock.

Yes, you with the debilitating chronic illness that makes you feel like your energy plug is permanently pulled and your body is a war zone, yet you manage to read and vote and leave great reviews anyway…and you, yeah, you with the shitty job and the shitty boss, yet even after you’ve worked  yourself into exhaustion, you still manage to find time to read and vote and leave great reviews…and you, you with the shitty home life with too many crosses to bear, yet you still find a way to read and vote and leave great reviews anyway?  YOU ARE ALL SO AMAZING!  And yeah, you, you who suffer with ass-tastic fuck-nasty migraines, yet you read and participate when you can and yeah, you manage to leave great reviews anyway.  You moms with the progeny who scream and pull at you constantly while you’re trying to deal with life?  Yeah, you too – thank you for giving part of your VERY precious EXTREMELY rare free time to my stories.

None of us has a perfect life, not really, yet we’ve managed to come together in a way that helps us to make it through the days and the nights of our time on this planet.   You amaze and inspire me, and I’d love to share a coffee with any and all of you.

*clears throat with appropriate seriousness appropriately*

So:  Check this out (these came out huge, just pretend they didn’t…come on, work with me – you know, the way wordpress isn’t!):

~and~

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thank you.

 

YOU GUYS!!!

You guys…you’re making me tear up over here (again)!  I’m stunned, flabbergasted, grateful, thankful, amazed…you just don’t know…

Thank you so very much to the person/s who nominated THE FUCK out of me over in the Fanatic Fanfic Multifandom Awards

Gylllene, also nominated a blue billion times, drew my attention to it earlier today so naturally I started looking for my name here and there, then I started seeing my nominations – a lot of nominations…  Being somewhat ***THRILLED*** and ***HOLY SHIT!!!*** about it, I started scribbling down the categories in which I was nominated…then the titles of the fics involved, and that list grew. 

And grew.  (You can see that list at the end of this post if you want.) 

Bluntly, even if I win nothing (and honestly, considering ALL THAT TALENT!?!, I probably won’t), I’m beyond estatic with my nominations.    😀

There are so many awesome writers nominated including but certainly not limited to (links lead to a story they’ve been nominated for, but many are nominated for far more than one story): 4PadFoot (Artist), Bertie Bott (Artist, too), California Kat, Cuinawen, Dr. Harleen Frances Quinzel,  Gyllene (Artist, too)hisviks, Kittyinaz, Mommy4Thomas, Morggy, Queen of Area 5, Royal Ember, WhiteWolfLegend and many, many, many more.  When you see JUST how many awesome writers have been nominated, you’ll know why I stop here else you’d be swamped with names and links in this post!  If you see that I’ve missed you, please feel free to mention yourself in the comments below.

I had thought that these Awards were primarily for the Twilight and Twi/crossover fandoms with bits of other fandom love thrown in but I (happily!) guess not!!  There are a surprising number of categories and a fantastic FLOOD of writers and stories.  I’ve already stashed several to read later after I’m no  longer in a writing phase, and I can’t wait!

Relevant info:
Voting polls open on
May 31st, 2015.
Voting polls close on June 14th, 2015.

Convenient link linking conveniently to the Awards:

fanatic fanfics multifandom awards


Look, y’all – see???  THIS LIST IS HUGE!!!  If this feels at all braggy, well, it kind of is in a way – you fuckawesome readers THRILL me with your love and support and I’m happy-beaming over here!!  (No cats/dogs were scared in the making of this post, but only b/c they’re all asleep.)

All-Time Favorite TB Fanfic:
Eric Northman: After The Show
The Moon
Valentine’s Night

Favorite Angst Fanfic:
At Last

Favorite Complete Fanfic:
Anticipating
Valentine’s Night

Favorite One-Shot Fanfic:
At Last
He Had Your Eyes
Last Christmas
Shall We Dance
The Atrium

Favorite Risqué Fanfic:
Decisions
The Moon
The Revealing of Andre

Favorite Romance Fanfic:
Decisions
Sookie Takes Charge
The Moon
The Revealing of Andre

Favorite WIP Fanfic:
Decisions
Sookie Takes Charge
The Moon
The Revealing of Andre

Favorite Veteran Author:
ME!!!  (THANK YOU FOR THE NOMINATION!!!)

Also, thank you for reading down this far…   😀   Here’s an extraneous gif of Eric for your troubles:

Eric driving away